Sunday, June 12, 2011

::.Pengubat Kerinduan Dihati.::

~Ya Allah ikatlah hati-hati kami untuk sentiasa berada di atas jalan-Mu~


Assalamualaikum ditujukan kepada semua pembaca blog ini. Terima kasih kepada mereka yang tidak jemu-jemu ke sini, saya mat menghargainya. Alhamdulillah, syukur kepada Allah kerana memberikan saya sedikit masa untuk tulis sesuatu kali ini. Untuk perkongsian kali ini saya tidak dapat melakarnya dengan panjang kerana saya perlu menyelesaikan tugasan saya yang tertangguh. Hujung minggu saya dipenuhi aktiviti dan program yang membina jiwa, insyaAllah. Kadang-kadang tidak sempat pun saya jenguk-jenguk ke blog orang lain. Maaf sangat.  


Alhamdulillah, dengan izin Allah tanggal 11 Jun 2011 iaitu pukul  8.30 pg – 5.00 ptg, saya mengikuti satu kursus asas fasilitator 1 2011/2012 di KTD. Untuk Sem ini saya diamanahkan memegang halaqah adik-adik. Semoga Allah permudahkan urusan saya. Selesai saja kursus tu, saya bertemu sahibah-sahibah yang datang dari jauh kerana kami ada program yang telah lama dirancang. Alhamdulillah, pertemuan kami menimbulkan kegembiraan dihati masing-masing. Mengubat rindu lah katakan… Apapun, bertemu berpisah kita kerana Allah. Banyak juga perkara yang dibincangkan. Ada juga perkara yang nak dihebahkan di sini, perhatian untuk semua ahli 15zikr.


********************

Mesti semua tertanyakan? Program apa, siapa yang kendalikan, untuk apa dan macam-macam lagilah.

PROGRAM : Program Penyelarasan Generasi 15 MATRI
TARIKH : 10-11 JUN 2011
TEMPAT :KOLEJ TEKNOLOGI DARUL NAIM
TEMA : Menghayati Manisnya Ukhwah
OBJEKTIF :
1) Untuk mengeratkan ukhwah dan tautan hati sesama ahli
2) Membina dan menyuntik kesedaran terhadap tugas dan peranan sebagai sahabat
3) Perbincangan gerak kerja untuk ahli batch agar tersusun dan sistematik


********************

Program yang dijalankan di KTD ini dihadiri 16 orang sahibah:
  1. Fatimah Zahra
  2. Basyirah Ritzuan
  3. Aliya Roseli
  4. Syahirah Farhanah
  5. Nadhirah Rubani
  6. Iffah Hanna
  7. Halimahtun
  8. Syuhada Safurah
  9. Nasuha Naim
  10. Aniqah Syafifah
  11. Nurul Iman
  12. Fatinah
  13. Naiemah
  14. Izzah Athirah
  15. Aisyah Zaini
  16. Fatin Nabila


~gambar-gambar ini saya ambil dekat blog 15 ziKr~


Makan malam bersama ^^


Mind Setting bersama Kak Izzah Zaaba



Pembentangan dilakukan oleh Fatin Nabila sebagai Exco Teknikal dan Logistik



Perbincangan kumpulan kecil




Kalimah Akhirah bersama Sir Rosdi bin Baharom



Exchange Hadiah Bersama Sahibah2



********************


Antara program yang dibincangkan ialah aktiviti-aktiviti untuk ahli batch generasi 15 yang pernah belajar di MATRI walaupun sebentar . Reunion, rehlah mengikut zon, jualan kutip dana untuk kebajikan kawan kita, penerbitan risalah (InsyaAllah semua akan dapat-walau kena pos). Nama2 kalian juga akan dibahagi2kan kepada exco2 tertentu . InsyaAllah akan diinformkan siapakah bertuah untuk menjadi ahli2 exco yang berikut iaitu Exco Dakwah dan Tarbiyah , Exco Perancang dan Pelaksana , Exco Penerbitan , Exco Teknikal dan Logistik , Exco Informasi dan Perhubungan , Exco Ekonomi serta Exco Blogger dan Facebook . InsyaAllah semua akan terlibat dan akan diperjelas apa tugas2 yang harus dilakukan.


 Jadi, kat sini nak minta PERHATIAN 15ZIKR untuk sumbangkan (akaun yuran) RM10 setahun kepada batch kita. Bayar pada Nasuha Naim tau. WAJIB. Lagipun sebahagian dari duit tu akan disumbangkan pada MATRI. Tidak salahkan jika kita melabur saham di akhirat kan sahibah2 ana kasihi ? Malah Allah akan bagi yang berlipat ganda dari itu. . Apa salahnya jika kita bantu MATRI sedangkan dulu MATRI bantu kita menjadi insan rabbani ? Betul tak ? Tepuk dada tanyalah iman kalian . InsyaAllah nombor akaun akan diberitahu kemudian. Sebarang aktiviti yang akan dilaksanakan akan dihebahkan kemudian. Tapi, buat masa ni tak ada apa-apa lagi la. Sama2 kita gerakkan dan berjuang bersama2 kerana kita merupakan pewaris warisantul anbiya ' bukan ?


********************

Akhir kata saya ingin memohon maaf jika perkongsian saya kali ini langsung tidak memuaskan Baiklah, Yang lemah semuanya dari saya dan yang baik-baik itu semuanya dari Allah. Bertemu lagi dilain masa=)   Wallahu`alam..


p/s: maaf kepda sahibah2 yang datang dari jauh ke KTD, jika layanan dari kami tidak memuaskan. Jemput datang lagi dan bagi yang tidak pernah datang ke KTD, anda dijemput dan kehadiran anda sangat-sangat dinantikan^^

~PERMATA YANG DICARI~ 
12 JUN 2011
-Kota Bharu, Kelantan-  

4 comments:

  1. salam..
    alhamdulillah...banyknya aktiviti..ALLAH sibukkn diri agar lebih dkt kpdNya..

    ReplyDelete
  2. > Srikandi permata

    W`salam wbt.

    Betul, bila kita sibuk diri dengan aktiviti yang mendekati-Nya kita akan terselamat dari bahana api neraka.. moga Allah sentiasa pelihara kita bersama.. =)

    ~permata yang dicari~

    ReplyDelete
  3. salam ceria dr hamba..

    patut la imtisal cemburu buta..ehehe,rupa-rupanya tak kabo ke dia..hhamba rasa nak jentik ja dahi sorang yang pergi tu..huhu~..

    ReplyDelete
  4. > ruziah

    W`salam wbt.. =)

    owh ya ka, jangan l cemburu.. mgkn org tu terlalu sibuk smpai terlupa nak kabo ke dia..

    Bagi pihak orang tu, Fatin mint maaf banyak2=)
    Jangan la jenti dahi orang tu,
    nnt dok come.. ^^ huhuhu

    semoga kita semu 15 zikr boleh bertemu suatu hari nnt.. ^^

    Fatin nntkan saat itu..

    ~permata yang dicari~

    ReplyDelete