Sunday, February 20, 2011

Peperiksaan kian berakhir, jadi…



Assalamulaikum wbt
“Alhamdulillah, tinggal lagi satu paper je lagi nak habis exam.”  Begitulah lafaz yang terkeluar dari mulut-mulut sahabat saya  yang satu course dengan saya.

             Ramailah yang sibuk mengemas barang nak balik bercuti, tapi saya tak buat apa-apa pun lagi. Tapi masih sempat lagi buka blog sebab ada sesuatu yang nak dikongsikan dengan semua. Wujudnya blog saya pun sebab awalnya adalah assignment. Kalau tidak tak adalah saya boleh kongsi sesuatu dengan semua. Assignment dah siap jadi blog ini takkan nak biarkan tergendala begitu sahajakan.

                 Banyak yang perlu semua orang muhasabah, ramai orang belajar semata-mata untuk mengambil peperiksaan. Habis saja peperiksaan, lupa habis apa yang dipelajari. Saya pun tidak terkecuali dalam hal ini, tapi sampai bila kita nak jadi macam ni. Sedarlah wahai diri.

                 Ingatlah kita perlu ada ilmu untuk membantu Islam. Berapa ramai hari ini yang dapat keputusan yang baik yang betul-betul mengamalkan ilmu itu. Terlalu sedikit bukan?

                     Jadi kita cuba duduk sebentar untuk memperbaharui niat  dan yang paling penting iman kita..
                     Wallahualam…  

No comments:

Post a Comment